Wspomnienia

 Znalazłem w zapomnianej "szufladzie" trochę starych szpargałów ze starego blogga. Może jeszcze ktoś będzie chciał to przeczytać zanim i ja o tym zapomnę.

List do P

Cześć , mam  nadzieję że spędziłaś ten dzień bardzo pracowicie , bo jak myślę dopiero to daje Tobie jakieś uczucie spełnienia , wrażenie pełni życia czyli po prostu szczęścia jak by tego słowa nie rozumieć i nie traktować .  Napisz mi kiedyś jak Emi spędza czas , co robi kiedy jest sama , w co się najchętniej bawi , nie dlatego że chcę wiedzieć coś więcej o niej konkretnie , ale raczej chciałbym czegoś się dowiedzieć o Tobie . Spotkałem Was kiedyś na spacerze i nawet pogadaliśmy niezobowiązująco ,  siedzieliśmy w kawiarni cichutkiej i przytulnej gadając i spoglądając na małą nudzącą się przy nas , siedzieliśmy w ciemnym mieszkaniu pięknie pachnącym niepowtarzalnym zapachem pani domu pijąc colę która w moich dłoniach zrobiła się ciepła ale dawała poczucie bezpieczeństwa dając zajęcie rękom . Byliśmy ze sobą już nie raz co wcale nie znaczy że się kiedyś spotkamy , czy raczej poznamy bo może nawet na siebie wpadniemy gdzieś na ulicy nie wiedząc że to właśnie my .

Pisałem dzisiaj z pewną panią która pisząc o swoich problemach miała do mnie pretensje że wszystko co ona mi pisze ja tłumaczę sobie na swój sposób i porównuję wszystko do swojego życia . Ona kiedyś czytała jak spisywałem swoje rozterki gdy ona opisała mi swoje życie . Nigdy tego nie powtórzyła nigdy potem nie otworzyła się aż tak jak ten jeden raz . Napisała że jestem jak każdy facet myślący tylko o sobie , widzący tylko swoje potrzeby i swój koniuszek nosa , i miała rację , bo czymże ja różnię się od zwykłego człowieka , takiego który patrzy na świat poprzez pryzmat swoich odczuć , przez swoje małe okienko . Przysłowie mówi że każdy ocenia innych ( widzi ) po sobie , i ja też taki jestem z maleńką różnicą . Kiedy widzę że się ktoś potknął , ja go tylko żałuję, gdy ktoś wygra na loterii ja się cieszę z nim . Nienormalne ? Może , ale tak właśnie reagujemy z żoną na cały świat . Cieszymy się że ludziom nam nie życzliwym powiodło się w życiu że mają z czego się cieszyć i bardzo chętnie podtykamy im jeszcze coś na dokładkę . Gdy nieszczęście spotyka innych najchętniej byśmy im wszystko oddali żeby im to jakoś wynagrodzić , i nie muszą to być osoby nam w jakiś sposób bliskie . Często nawet tutaj zdarza się że pomagam komuś nie zawsze mi przyjaznemu , tylko dla tego że mogę to zrobić .  Prosty przykład , szedłem do pomieszczenia zamykanego bramą żaluzjową otwieraną automatycznie , ktoś chciał wjechać ale był na tyle daleko że nie mógł jeszcze zasygnalizować chęć wjazdu . Wchodząc otworzyłem tą bramę , i tyle . Ile takie proste gesty potrafią ludziom ulżyć , pomóc . Widzę to chociażby po tym jak mnie traktują inni .Kiedyś bardzo młody człowiek nie rozumiejący mnie zupełnie , gdy potrzebował pomocy podszedł właśnie do mnie , chociaż bliżej miał innych którzy zrozumieli by go doskonale , lecz on właśnie do mnie podszedł żebym mu pomógł . Piękny gest .Dla mnie piękny ,chociaż częściej zdarzało się że ludzie pukali się w głowę patrząc na mnie , albo zwyczajnie pytali innych czy ja jestem normalny . Nie rozumiem ich języka lecz wież mi że niektóre słowa są bardzo uniwersalne a gesty dopowiadają  resztę . Na szczęście więcej jest takich przypadków jak dzisiaj , kiedy to po bardzo spektakularnym wyjściu mojego kolegi inni zmobilizowali całą swoją uwagę na moich problemach co dało wspaniały efekt i chociaż mnie nie uspokoiło to jednak nie zapędziło mnie w kozi róg , dało szansę na jakąś normalną pracę . Dla mnie znaczyło to bardzo dużo , a jeszcze więcej że to nie była moja inicjatywa tylko ich spontaniczne działanie . Daleko mi do jakiejś siły fachowej ale potrafią zauważyć moje zaangażowanie i oddanie pracy . Nie  , nie jestem jak Ty pracoholikiem lecz wyznaję zasadę żeby robić wszystko najlepiej jak potrafię , błędy zostawiając swojej ignorancji i brakowi doświadczenia . Wystarczająco dużo błędów człowiek popełnia nie będąc tego świadomym żeby je mnożyć jeszcze z pełną świadomością tego co robimy .

Sama widzisz że pisanie do mnie jak to cieszysz się z moich wpisów może się skończyć !

Napiszę Ci jeszcze coś . Od bardzo długiego czasu moja córka namawiała mnie żebym pisał na jakimś forum , teraz kiedy już piszę namawia mnie bardzo żebym zaczął  to gdzieś szerzej publikować , dać większej rzeszy szansę zapoznania się z tym co piszę . To jednak córka , osoba przeze mnie wychowana , ukierunkowana , ktoś kogo ukształtowałem wraz z jej matką czyli mało obiektywna . Kiedy żonie przeczytałem swoje wpisy jej dotyczące , jej komentarz że powinienem romanse pisać to może by z tego jakieś pieniądze były , bardzo mnie zabolał . Bardzo długo nie mogłem tego strawić  i dopiero Twój wpis na MP o tym że powinienem pisać dla innych skłonił mnie żeby wysłać swoje teksty dalej . Co z tego będzie nie mam pojęcia lecz nie wieżę w nic , nie są to książki tylko takie pisanie , czy może raczej wyrzucanie z siebie tego co mnie dusi , bez kontroli tego co już raz zostanie napisane . Prawie nigdy nie czytam tego co sam napiszę , prawie znaczy że kilka razy przeczytałem . Spojrzawszy na komentarz jaki ukazał się do jakiegoś konkretnego artykułu ciekawy byłem czym się ten ktoś kierował pisząc te słowa . Przeczytałem w ten sposób kilka swoich tekstów , kilka ze stu dwóch już ale jednak . Jednak wolę prawdziwych autorów . Jest to dokładnie jak z moim kolegą tutaj , on gra na trąbce i pytał mnie kiedyś czy lubię koncerty bo bardzo by chciał żebym przyszedł na jego występ , powiedziałem mu że bardziej lubię studyjne , dopracowane , perfekcyjne nagrania niż spontaniczne ze zmienioną aranżacją pod publikę granie znanych mi utworów . Oczywiście są i w tym wyjątki jak chociażby nieżyjący Fredi i inni geniusze co nie zmienia faktu że jeżeli jesteś tylko dobry to daj to fachowcom a oni już zrobią z ciebie geniusza . I tak lubię . Lubisz muzykę którą słucha się sercem a nie uchem ? Nie raz opowiadałem innym muzykę . Moja córka która troszeczkę zna języki nieraz mi potem tłumaczyła teksty , zdarzało się że wiedziałem o czym to jest , ale równie często piosenki śpiewane po polsku nie mówią tego co ich słowa . Jest teraz bardzo modna piosenka z klawesynem w tle śpiewana przez niego (wiodący głos ) i nią , jedna zwrotka i sam jej głos w tle . Piękne . Uwielbiam to ale zupełnie inaczej interpretuję jej przesłanie . Usłyszałem kilka razy oryginał tej piosenki , śpiewany przez innych wykonawców i tamto powiedziało mi dokładnie to co mi córka przesłała w tłumaczeniu . Kiedy dałem mojemu koledze polskie piosenki on powiedział ( ha , ale jak to zrobił! ) mi że nic z tego nie zrozumiał , zbeształem go porządnie mówiąc że nie istotny jest tu przekaz słowny tylko to co do serca trafia . Zrozumiał i kolejne utwory podsyłane mu już przyjmował zupełnie inaczej , słuchał a nie próbował zrozumieć . Wtedy dopiero potrafił powiedzieć mi czy mu się coś podobało czy nie , i było to prawdziwe .


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Śmieszne życie

Ja

Bliźni